Obertura del business game
Per avançar o retrocedir per les instruccions utilitzeu les fletxes del teclat.
El primer pas serà decidir quina estratègia seguir:
- Diferenciació de producte=> més inversió en millorar el producte.
- Lideratge en costos. => més inversió en la fàbrica per aprofitar les economies d’escala.
Una altra decisió que pot condicionar els recursos disponibles, o augmentar-los, és l'endeutament. També s'ha de decidir si l'empresa voldrà endeutar-se per a poder invertir en el producte i la fàbrica o prefereix reduir el risc financer.
Diapositiva (1)
Obertura del business game
Encarregar la fàbrica, s’ha de decidir:
- Inversió en obra => metres quadrats edifici.
- Inversió en instal·lacions => capacitat productiva.
Els metres quadrats que no necessiti la fàbrica es destinaran a magatzem.
Desenvolupar el producte, triant la quantitat diària a invertir en 3 característiques.
- Prestacions: Bateria, memòria processador, etc. Encareixen el producte però un nivell de prestacions només queda obsolet pel desenvolupament de la competència.
- Disseny estètic: Forma i color, que sigui atractiva. No encareix el producte, però el pas del temps fa que l'avantatge proporcionat per un disseny sofisticat es perdi ràpidament.
- Facilitat d'ús: Estructura de menús, ajudes, dispositius d'entrada (veu, teclats, etc.). Incrementa el cost menys que les prestacions i perd efectitivat a un ritme més lent que el disseny estètic.
Entrada de decisions >> Cadena nova.
A partir de que s'encarrega s'ha d'esperar a que l'obra acabi.
Entrada de decisions >> Nou producte.
Un cop s'ha creat el producte es poden establir o modificar les quantitats a invertir cada dia en les seves prestacions.
Fins que no s'acabi de construir la fàbrica no es pot passar a la següent fase.
Fase de competició al mercat.
Ara s'han de llançar al mercat els productes que hem desenvolupat i assignar la seva producció a les fàbriques que hem contruït.
Diapositiva (2)
Competició al mercat.
Fàbrica acabada.A partir d'aquest moment la fàbrica començarà a generar costos:
- Cost de personal.40.000€ anuals per cada treballador.
- Costos generals.En funció dels metres quadrats construits.
- Amortització. La pèrdua de valor dels elements materials i immaterials de l'empresa
Cal posar-la a produir immediatament.
Producte desenvolupatHa arribat als nivells desitjats de les seves característiques.
S'ha de fer el llançament comercial. En aquest moment li assignarem el nom amb el que el comercialitzarem.
Entrada de decisions >> Llançament de producte.
Productes disponibles.
Tots els productes dels quals s'ha fet el llançament estan disponibles per a que s'assigni la seva fabricació a una cadena.
Entrada de decisions >> distribuir producció
En aquesta opció decidirem quin producte elaborarà cada fàbrica.
Decisions que afecten a tota l'empresa. (import diari) - Publicitat: Augmenta el coneixement de tots els productes de l'empresa.
- Recerca: Evita que la capacitat productiva disminueixi al fer productes molt evolucionats.
- Inversió en actius fixos: Manteniment per a compensar l'envelliment de les instal·lacions.
Decisions que afecten als productes comercials. (import diari) - Preu venda al públic.
- Forma de pagament (dies): Dies de crèdit concedits als clients.
- Publicitat: Augmenta el coneixement del producte.
- Producció diària: Unitats que s'encarreguen a la fàbrica cada dia.
Diapositiva (3)